Jakie są wartości grania w komputerowe gry oraz planszowe?


Co czytać, Dzieje chrześcijaństwa, Filmografia, Planszówki / poniedziałek, 25 kwietnia, 2022
Mądrze wyselekcjonowane gry to doskonałe narzędzie rozwoju malucha. Granie może mieć oddziaływanie na rozkwit wielu funkcji psychicznych jak też społecznych dziecka.

Gry komputerowe mogą rozwijać artykulację, pozwalają powiększyć koncentrację malucha. Gry planszowe z kolei uczą przestrzegania reguł, liczenia, grupowania, rozróżniania kształtów, liter oraz cyfr. Jakiego rodzaju gry wybierać? Wszystko jest zależne od celu a także od sytuacji. Jeśli zapytamy szachistę o to czy królewska gra ma wartości edukacyjne, w większości wypadków nawet nie usłyszymy kontrakcji, tylko ujrzymy zdziwienie w jego oczach.

Jeżeli ten artykuł jest dla Ciebie interesujący to sprawdź serwis (https://hamsterpolska.pl/), w którym znajdziesz podobne informacje. One z pewnością będą dla Ciebie przydatne.

Każdy wie, że królewska gra, gra znana już w Persji szesnastym wieku naszej epoki, uczy analizy, strategicznego myślenia, poprawiają pamięć, wyobraźnię przestrzenną, abstrakcyjne myślenie. A inne gry? Czy powinniśmy pozwolić grać potomkowi w gry przegladarkowe? Jasne że tak.

gry przegladarkowe

Autor: Nacho
Źródło: http://www.flickr.com
czasami nie zdajemy sobie sprawy jak dużo obszarów dotyka temat gier w życiu młodych ludzi. Także tzw. planszówki. Granie z dziećmi jest kolejną sposobnością do spędzania z nimi czasu. Ma też niemałe walory edukacyjne. Gry planszowe np. uczą one przestrzegania prawideł, kalkulowania, grupowania, rozpoznawania kształtów, liter oraz cyfr, rozwijają percepcję jak też synchronizację wzrokowo-ruchową, co podwyższa sprawność manualną dzieci. Wydłużają także czas, w jakim maluch może się skoncentrować, a to przez zaangażowanie, to znowu na skutek współzawodnictwa i frajdy wygrywania. Gra jest pretekstem do dialogu.

Bywa również katalizatorem do zadawania pytań przez latorośl jak też do rozmów na przeróżne tematy. Jest zatem też źródłem umiejętności społecznych takich jak werbalna komunikacja, cierpliwość, zachowanie kolejności.